onsdag 18 november 2015

En fråga till (v)åra folkvalda

-->
-->
Jag har en fråga till (v)åra folkvalda (Hans Linde, Daniel Sestracic, Nooshi Dadgostar, Jonas Sjöstedt, Rosana Dinamarca m.fl.). Hur kan det komma sig att hets mot folkgrupp (som är förbjuden enligt lag) bedrivs i Sverige av idag i SVT. Jag talar inte om den hets mot folkgrupp som bedrivs av SD och högerextremister på sociala medier, och inte heller om hetsen som bedrivs av SDs ”stormtrupper” som går från ord till handling och terroriserar nytillkomna och meningsmotståndare. Jag talar om den hets mot folkgrupp som bedrivs i publikservice, i SVT på bästa sändningstid av en ”diplomat”, en ambassadör (se videon nedan). Jag undrar hur länge ska tillåta Israels ambassadören i Sverige Isaac Bachman att bedriva hatpropaganda mot palestinier och muslimer. Är det inte på tiden att ni ställer en dessa raka frågor till utrikesministern Margot Wallström: Är det inte på tiden att UD sätter stopp för Bachmans brott mot svensk lag (hets mot folkgrupp är förbjuden i Sverige och skulle någon annan än en Israelisk ambassadör våga sig på sådana generaliseringar mot en annan folkgrupp så är jag ganska säker att vissa åtgärder skulle vidtas) Är det inte på tiden att skicka Isaac Bachman hem? 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar